Maelhada. - Águeda - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Marjanne Geurtsen - WaarBenJij.nu Maelhada. - Águeda - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Marjanne Geurtsen - WaarBenJij.nu

Maelhada. - Águeda

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

26 Juni 2017 | Portugal, Águeda

Maelhada -Águeda

Vroeg vertrokken en al snel kwamen er 2 andere pelgrims bij: Amerikaanse K van 72 jaar en Spaanse D van 25.
D liep deels met ons, hij loopt sneller.
Met K ben ik tot Águeda gekomen, 25,5 km in veel beter wandelweer en daar kwamen we D weer tegen. Samen lopen ging beter, en zij wilde graag Águeda halen. Ik had al 2 slaapstops onderweg uitgepuzzeld, bleek dus niet nodig.

Onderweg een paar prachtige kerkjes tegen gekomen, waarvan 1 open was.

K was vroeger een scheidings advocaat.
Interessante onderwerpen om over te praten.
Zij had een nare scheiding, maar nu alweer bijna 40 jaar gelukkig met deze man. Zowel in de opvoeding van je kids, als in je huwelijk vindt zij het belangrijk om 'on the same page' te zijn. En verder: Communiceren over wat belangrijk is voor ieder. Je moet er wel aan blijven werken.

Het bestaat. Haar huidige huwelijk. Een man die totaal commited is naar zn vrouw, zn huwelijk.


Ze denkt er net zo over als ik: liefde stroomt in 'n achtje, geven, ontvangen, van de ander is ook van je zelf houden. Niet eerst 't een / niet éérst van je zelf houden en dan pas de ander. Het gaat samen.
Daarvanuit is er vrijheid, ruimte; voor K bv om 5 weken dit pad te lopen.
En daar vanuit wil je dat de ander gelukkig is. On the same page betekent voor hun: totaal monogaam en geen (ex) vriendinnetjes. Ook niet openstaan voor.
Gewone vriendschappen, ontstaan vanuit vriendschap is dan Echt iets anders.
Zo zie ik dat ook.
Ik ben/ denk / voel zo gek nog niet.
Als je niet 'in the same page' bent, in de basis commited, kun je communiceren wat je wilt, maar dan ligt 't te ver uit elkaar.

Rouwen na een kapot huwelijk, & een relatie die niet werkte is belangrijk.
De stap zetten die ik deed, om de kracht weer in mezelf te voelen. Door deze pelgrimstocht te gaan lopen is één. 'n Positieve stap.
Ik denk dat je kunt kiezen om in een gevoel te blijven hangen of niet.
K. gaf mensen t advies om dagen in te stellen waarin je Niet rouwt, niet wegzakt in je verdriet om het verlies. Eerst 1 dag per week. Dan steeds meer. Tegen jezelf zeggen: morgen mag ik weer rouwen. Vandaag niet. Dat is voor haar heel praktisch loslaten.
Zoals ik deed door een zwembaddag in te stellen in Allehandra, daarvan te genieten.

In Águeda begint zaterdag 1 juli het jaarlijkse festival, wat de hele maand juli duurt. Ze hangen in de straten paraplu's, overal! Zo feestelijk, vrolijk. En overal muurschilderingen, de trappen in vrolijke kleuren verf beschilderd, zo ook van het gemeentehuis.

Morgen weer ontbijtbuffet! Mjammie










  • 04 Juli 2017 - 14:55

    Annemarie Smallenburg:

    Leuk hoor Marjanne al die verslagen. Lees ze met plezier. De huidige foto's lijken wel "Deventer op stelten".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Águeda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2017

at last...voetenzorg

06 Augustus 2017

weer naar huis

05 Augustus 2017

met gene in lissabon

01 Augustus 2017

Lissabon ....jonge meiden en...Gene

31 Juli 2017

onderweg....naar Lissabon
Marjanne

ik ben kunstenaar en maak fresco's, tekeningen, brandschilderwerk en glas in lood.

Actief sinds 13 Juni 2017
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 14932

Voorgaande reizen:

13 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: