Fernanda - Reisverslag uit Navio, Brazilië van Marjanne Geurtsen - WaarBenJij.nu Fernanda - Reisverslag uit Navio, Brazilië van Marjanne Geurtsen - WaarBenJij.nu

Fernanda

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

05 Juli 2017 | Brazilië, Navio

Moe.....

Niet doorgelopen naar Ponte de Lima. (34 km).
Onderweg voor de 2e keer de gepensioneerde muziekdocent /wetenschapper W. uit Rostock tegengekomen. Hij heeft een pelgrimspad in zuid Portugal gelopen, prachtige foto's van de kust zoals Braque ze schilderde.
Hij was onder de indruk van mijn tekeningen en gaat thuis naar een museum in Rostock waar hij iemand kent...& hij kent mensen van zijn werk in Berlijn!..wie weet.

Ongeveer 20 km gewandeld tot een dorpje Vitorino dos Piães, waar een privé herberg pelgrims huisvest. Fernanda & Jacintho.
t Was eigenlijk vol, maar ik kan vanavond op de bank buiten onder t afdak slapen. Prima.
Vlak daarna promoveerde ik naar het balkon, waar 'n klein opklapbed werd bijgezet. En nog later werd de bank voor nog meer laatkomers toch weer benut.. Fernanda kan geen 'nee' zeggen.
Al bij t binnenkomen voelde het er goed. Welkom & gezellig.
Samen eten
En de Zwitserse jeugdgroep vd kerk komt ook nog !

Moe...
Zoiets als na een schoolreisje thuiskomen.

Bezig met loslaten ook, wat verschrikkelijk moeilijk en vooral verdrietig is...
Afscheidsbrief die niet echt wil lukken...

En mezelf zijn in een groep, terwijl ik daar helemaal niet goed in ben!

Geslapen.

De Zwitserse groep was verdwaald, kwam heel laat.
Morgen loop ik het (eerste stuk) met de Zwitsers, omdat ik (met mijn slechte ogen) de bewegwijzering beter zie.
Haha
misschien verdwalen we dan wel nog meer.
Ze missen hun bisschop natuurlijk!
Die is vandaag naar huis gegaan.
S., de jeugdleider, sprak ik over liefde. Toen ik 10 was hoorde ik een (hele korte) preek, die enorm veel indruk op me maakte. De pastoor zei: God = liefde. Dat is wat apostel Paulus ook zei in zijn brieven.
Ik sprak over liefde met S., de jeugdleider van de groep.
Hij ziet liefde tussen mensen, ook tussen man en vrouw, zoals God liefde is: met heel je hart. En vol compassie.
Er verder over doorpraten, hoe dat in de praktijk, is er verder niet van gekomen.
Wie weet.

En dit is eigenlijk het meest gastvrije onderkomen tot nu toe.