met gene in lissabon - Reisverslag uit Overtoomseveld, Nederland van Marjanne Geurtsen - WaarBenJij.nu met gene in lissabon - Reisverslag uit Overtoomseveld, Nederland van Marjanne Geurtsen - WaarBenJij.nu

met gene in lissabon

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

05 Augustus 2017 | Nederland, Overtoomseveld

Met Gene in Lissabon

Mooiste ervaring:
Samen in de kerk, waar ik donderdag 15-6 met een kerkdienst ècht aan mijn camino begon, een kaarsje opsteken voor de overleden ouders / opa's & oma's. En vooral dat Gene ermee kwam!!
Die gewoonte van me heeft ze overgenomen!

Lissabon is prachtig!
Mooie gebouwen, minder vervallen dan in de rest van Portugal, pleinen, de rivier, de wijk waarin ons appartementje ligt.

Verder: heel relaxed in Lissabon. Gezellig. Gene is relaxter en geeft goed aan wanneer ze even alleen een serie wil kijken. & Ik voel me iets zekerder van mezelf, waardoor ik me minder laat beïnvloeden door Gene en hoe ze zich voelt, wat voorheen dan weer een druk op háár legde. En ik kon daardoor ook flexibeler zijn, beter doorhebben wat zij graag wil. En het vaak voor mij niet zo belangrijk is om te doen wat ik zou willen, om het naar ons zin te hebben. Samen uit eten: fado restaurantje hoeft voor haar niet, Indiaas eten ook niet. Samen pizza op het plein, waar ik 14 juni ook pizza heb geheten. Groene!! wijn voor haar (die ook echt groenig proeft en er uitziet). Een plein waarbij ze naar de zee kan kijken, en ik haar dan zo zie genieten!

Vanmorgen souvenirs kopen bij zo'n klein eenvrouws-winkeltje in ons straatje in de wijk Alfama. In gesprek raken over dochters, moeders: de vrouw raakt ontroerd. We komen echt in contact met elkaar. Bijzonder. Ook voor Gene.

& Gene had niet voor niets een megamegagrote opblaasdonut mee:
Dus: daarna naar het strand: wat maar niet opschoot met openbaar vervoer: Gene was het helemaal zat. En omdat ze toch graag een keer met de tuctuc wilde, hebben we ons luxe naar het strand laten rijden. (Hij adverteerde met gratis rugmassage: racen over de hobbelsteentjes) Een Portugese chauffeur die vroeger in Dongen had gewoond. En ons naar het grootste strand bracht. Zo echt aardig, hij had ons voor dat geld ook naar een kleiner strandje dichterbij kunnen brengen.
Met de trein terug, minder druk, ging sneller.

De dagen vliegen om!
En eigenlijk is i.d.d. deze paar dagen als afsluiting wel heel fijn.

Thuis wacht er nog genoeg opruim- uitzoek- regelwerk....

En moe van het strand, dan is het voor Gene ook genoeg dagen samen; morgen OK om weer naar huis te gaan.....

Laatste dag...Gene wil lezen en weer winkelen...wel leuk om haar zo enthousiast te zien, helpen kiezen, winkeltjes en ketens die er in Nederland niet zijn. Ze heeft ook oog voor de omgeving. Het is lekker weer, erg warm zelfs. En nog eventjes bij de rivier gezeten.

We mochten onze bagage stallen bij het winkeltje waar we ons porcelein/keramiek hadden gekocht; een paar deuren verder in de straat.
Daar bleek ze achterin haar winkel een heuse kleine Galerie te hebben! Mooi werk, en ja, pratend, wéér een mogelijkheid van exposeren! Gene ook enthousiast met haar in gesprek, helpend en blij voor mij.
Gene zou een betere impresario zijn dan Y., merkte ik. Het gaat dan om mijn kunst, om contact te leggen, het gaat niet om mij, niet om Gene of Y. Dat doet Gene veel beter.
En ik vind het vooral belangrijk dat mensen mijn kunst zien, & ook kunnen kopen. Kleine of grote, meer of minder belangrijke plaatsen vind ik niet belangrijk. Het moet ook vooral goed voelen en hier bij deze lieve gevoelige vrouw, in deze galerie, deze wijk, in Lissabon, dat voelt goed.

En zo op het laatste moment, mogelijke expo in Lissabon is óók bijzonder !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Overtoomseveld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2017

at last...voetenzorg

06 Augustus 2017

weer naar huis

05 Augustus 2017

met gene in lissabon

01 Augustus 2017

Lissabon ....jonge meiden en...Gene

31 Juli 2017

onderweg....naar Lissabon
Marjanne

ik ben kunstenaar en maak fresco's, tekeningen, brandschilderwerk en glas in lood.

Actief sinds 13 Juni 2017
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 14844

Voorgaande reizen:

13 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: