weer naar huis - Reisverslag uit Overtoomseveld, Nederland van Marjanne Geurtsen - WaarBenJij.nu weer naar huis - Reisverslag uit Overtoomseveld, Nederland van Marjanne Geurtsen - WaarBenJij.nu

weer naar huis

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

06 Augustus 2017 | Nederland, Overtoomseveld

Weer naar huis

Laatste uurtjes Lissabon....
Gene lezen bij de Starbucks en ik nog naar een museum over sport. Enórme bibliotheek met sportboeken
en je kunt er ook tafeltennissen. Het is buiten 32 graden....
Het mooiste van de schilderijen was bijna niet te zien, zo'n slechte belichting. Pas toen ik wat klapdeuren dichtdeed... kon je 't echt zien.! Ik was 1 van de 2 bezoekers en geen suppoost te vinden. Alleen een beveiliging van het gebouw.

Samen met Gene nog iets eten bij de rivier.
Onze spullen ophalen, omkleden, wat we niet meer nodig hadden weg gegeven aan Sāo, de vrouw van het winkeltje incl.
galerie. Met de metro naar het vliegveld. Vervolgens moesten we weer er uit, naar terminal 2 met een bus over de weg...toch goed dat we ruim tijd hadden genomen.

Op het vliegveld raakte ik van slag, door de willekeurigheid en machtsvertoon van de douane. Ik kan er niet tegen dat ik het potje tahin wat Gene voor me meenam uit Amsterdam plus de 2 potjes anandelpasta en hazelnootpasta uit Lissabon hier ineens níet het vliegtuig in mogen. & Ik er eigenlijk niet eens een foto van mocht maken. & Mijn benencréme ter discussie stond.
Terwijl...ik even vergeten was dat ik een uitklapmes bij me had (zoiets wat veel eerder 'verdacht' zou zijn, plus ook dat mini minizakmesje wat op de heenweg even bekeken werd).
En ik had ook geitenkaas in vocht bij me. Ook hoefde ik nu mijn schoenen niet uit te doen. Díe willekeur dus. En Gene die het niet leuk vond dat ik van slag raakte. Kan ik me ook voorstellen. Het overviel me, Clo begreep dat later wel.
Vertraging vliegtuig en op Schiphol kwam Clo ons om 1.45 uur ophalen!
Buuf had krentenbollen voor ons gehaald en een andere vriendin een plantje 'welkom thuis'.

Gene wilde vroeg naar haar eigen huis, maar gelukkig versliepen we ons, veel beter om even goed te slapen.
Ik bracht Gene naar Arnhem.
Daarna lunchen met Clo, buuf bedanken en mensen van de woongroep weer zien.
Ik merk dat ik deze weken zowel mijn vrienden, alsook de woongroep, zorg hierin voor elkaar, zoveel meer ben gaan waarderen.

Weer thuis
Vreemd, onwerkelijk, bijzonder en goed. Post, beetje schoonmaken en opruimen.
Ook Gene is alleen thuis, we appen als vanouds.

'n Goede camino gehad.
En anderen komen langzamerhand thuis met vakantie verhalen.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Overtoomseveld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2017

at last...voetenzorg

06 Augustus 2017

weer naar huis

05 Augustus 2017

met gene in lissabon

01 Augustus 2017

Lissabon ....jonge meiden en...Gene

31 Juli 2017

onderweg....naar Lissabon
Marjanne

ik ben kunstenaar en maak fresco's, tekeningen, brandschilderwerk en glas in lood.

Actief sinds 13 Juni 2017
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 14849

Voorgaande reizen:

13 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: