Lissabon ....jonge meiden en...Gene - Reisverslag uit Graça, Brazilië van Marjanne Geurtsen - WaarBenJij.nu Lissabon ....jonge meiden en...Gene - Reisverslag uit Graça, Brazilië van Marjanne Geurtsen - WaarBenJij.nu

Lissabon ....jonge meiden en...Gene

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

01 Augustus 2017 | Brazilië, Graça

Lissabon jonge meiden....Gene

Echt gezellig met die meiden. Er was eerst toch 1 jongen maar die heeft gelukkig een andere dormitory gezocht.
We hadden 't (natuurlijk! Met meiden) over eten en ik wist waar in Lissabon de Portugese variant van 'sla' is. Die zochten ze. En 1 meisje gaat me morgen leren hoe ik Instagram installeer en hoe dat werkt. Hoop dat dat er van komt!
Hey toch n jongen!?
& nóg 'n man.

Geweldig ontbijt (inclusief!) voor Portugal, & voor 'n hostel. Zelfs yoghurt muesli en fruit. Bruine broodjes. Kaas en vleeswaren. Niet alleen witte vierkante boterhammen uit'n zakje om te roosteren met boter en jam.
En vervolgens kwamen meiden van mijn kamer bij me zitten ontbijten. Gezellig. Één vertelde over haar passie voor (klassieke) muziek. En series kijken.
Je maakt hier gemakkelijk contact met anderen: dit is zo'n plaats waar vooral jongeren elkaar ontmoeten, oppervlakkig, of samen wat gaan ondernemen. Zoiets was er niet toen ik jong was, dit is echt leuk! Veel meer internationaal gericht. Ook jongeren die gewoon alleen reizen. Vooral studenten.
Interrail of liften en dan goedkope hostel of tentje.

&.....Toch teveel tekenspullen (& eten) ingeslagen....metro dan maar...tja 2 kg fruit, én dan nog groente, kaas broodjes en cakejes is wel weer 2 kg plus plus & volume....
Gene heeft 2 uur vertraging. En ik heb met verschillende mensen gekletst en veel yoghurt met muesli en fruit gegeten. En uiteindelijk ook beetje gelukt met Instagram, waarbij ik meteen van de graffiti schilder in Porto een reactie kreeg! Plus foto. Dus...toch niet nodig die onzekerheid..

Wachten bij het fado museum op degene die me naar de airb&b ging brengen: ik mocht er niet in met mn rugzak!! te groot. En ook niet op de grond naast de kluisjes..of bij hem bij de kassa, ook niet op mijn verantwoordelijkheid.
Gewoon NIET.
Erg inflexibel!! Ik kan dat erg moeilijk begrijpen....
Degene die me naar de airb&b bracht vond dat trouwens ook: Portugezen zijn over het algemeen zooo vriendelijk! Het minihuisje is knus, super midden in Alfama, netjes en schoon. Oven (voor Gene) wasmachine. Openslaande deuren zodat je n soort balkonnetje hebt.
Ik heb lekkere dingen gehaald en de koelkast gevuld.
Ik hoop niet dat 't misschien iets te weinig privacy voor Gene is...

En toen hadden we een super gezellige dag. Gegeten bij die 'sla'
Shoppen natuurlijk, iets heel moois voor haar gekocht waar ze zich heel vrouwelijk in voelt.
Lopen. Kletsen. Chillen..
De gebouwen bekijken. Door de straatjes lopen.
Enorme cruise schepen fotograferen.
Van t mooie weer genieten.
Morgen strand.

Belangrijk om ook goed bij mezelf te blijven.

  • 02 Augustus 2017 - 01:44

    Martin Van Els:

    Zelf heb ik goede ervaringen met shoppingmall Colombo.
    Kun je ook lekker eten.
    Een hele verdieping met heel veel verschillende restaurantjes met heel veel verschillende eetculturen.
    Deze shoppingmall is ook heel makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.

    groetjes, Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Graça

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2017

at last...voetenzorg

06 Augustus 2017

weer naar huis

05 Augustus 2017

met gene in lissabon

01 Augustus 2017

Lissabon ....jonge meiden en...Gene

31 Juli 2017

onderweg....naar Lissabon
Marjanne

ik ben kunstenaar en maak fresco's, tekeningen, brandschilderwerk en glas in lood.

Actief sinds 13 Juni 2017
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 14873

Voorgaande reizen:

13 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: